EDUKACYJNE EVENTY DZIKIEJ ODYSEI

23 paź 23

Popularyzowanie idei odkrywania polskich parków narodowych to niezapomniana przygoda. Cieszymy się, że możemy to robić na wiele sposobów. Jednym z nich jest prowadzenie widowisk, eventów, spotkań i zabaw w duchu radosnej podróży pełnej przyrodniczych obrazów, śpiewu, opowieści i interakcji z uczestnikami. W tym roku mieliśmy zaszczyt być w wielu miejscach i dzielić się wszystkim, co odkrywcze.

Uczestniczyliśmy w pięćdziesiątych urodzinach Bieszczadzkiego Parku Narodowego. 05.08.2023 roku odbyła się niezwykle radosna, sportowa i integrująca miłośników tego Parku Przyrodnicza spartakiada. Piosenki Dzikiej Odysei śpiewane w rytmie bębnów podgrzewały uroczystą atmosferę i dodawały radości całemu wydarzeniu. Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w życiu parków narodowych i celebrować razem ważne chwile.

Do wzięcia udziału w przygodowym wyzwaniu odkrywania parów narodowych zapraszaliśmy rodziny spotykające się w miejscach przyjaznych rodzinie – w Family Spotach. Odwiedziliśmy Łomianki i Inowłódz (10.07, 15.09). Rodziny ze Związku Dużych Rodzin Trzy Plus mogły się z nami bawić w duchu ognia safari podczas familijnego eventu na XI Ogólnopolskim Zjeździe Dużych Rodzin w Grodzisku Mazowieckim 16.06.2023. To było niesamowite doświadczenie zaaranżowane w hali widowiskowej: w tle zachodzące słońce wśród drzew, na ekranach płonący ogień, wspólne śpiewanie, tworzenie bajki o chodzikołesiach, interaktywne zabawy, tańce, latające świetliki i na koniec poranna mgła. Było pięknie i dziko.

Wielką radością było też dla nas zaprezentowanie w tym roku strefy opowieści i zabawy. 21.10.2023 podczas XXX-go Przeglądu Filmów Sportowych i Turystycznych w Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie razem ze sklepem turystycznym Paker i Aktywnym Bakcylem przygotowaliśmy wyspę przygód składającą się z kilku stref. W strefie opowieści porozmawialiśmy z naszymi partnerami o istotnych kwestiach dotyczących organizacji Dzikiej Odysei, w strefie twórczości można było stworzyć okolicznościową kartkę z podróży, a w strefie campingowej zobaczyć profesjonalny zestaw biwakowy z ekologicznym wyposażeniem: namiot, śpiwory, sprzęty do gotowania, oświetlenie. Nie zabrakło także degustacji potraw, kaw i herbat, które można ze sobą zabrać na ekspedycję i przyrządzić je w kilka minut.

Strefa opowieści Dzikiej Odysei posiada swoją wymowną scenografię. Na czterometrowej ściance prasowej zaprezentowaliśmy grafikę przygodowskazu, która tworzy niesamowity klimat i tło. Na pierwszym planie zaraz przy skrzyni podróżniczej płonie wymowny ogień safari. Żartujemy sobie, że podczas Dzikiej Odysei jesteśmy w stanie nawet z wody i światła wykrzesać ogień. Warto wspomnieć, że w stylizowanym ognisku znajdują się kawałki drewna, które otrzymaliśmy od Pani Lucyny z Ojcowa. Mamy ze sobą drewno z miejsca, w którym od czasów epoki lodowej ogień łączy ludzi. Na skrzyni stoi obrotowy prezenter, na którym wyeksponowany jest medalion Dzikiej Odysei. Skrzynia z ogniem i medalionem stoi w towarzystwie dwóch krzeseł w stylu safari. Ich żółty kolor oznacza radość jaką niesie nam opowiadanie o przygodach przeżytych w parkach narodowych. Mamy nadzieję, że już niebawem usiądziemy w tej strefie razem i porozmawiamy o Waszej rodzinnej ekspedycji.